
Portál se blíží ke 160 publikovaným příspěvkům. To je objem, kterým se „prohrabat“ už nějakou tu chvíli zabere. Proto přinášíme článek, který Vás nasměruje k tématům, která Vás aktuálně nejvíce zajímají. Takový rozcestník světem zájmového vzdělávání.
Pracovní smlouva, pracovní náplň vychovatele a vedoucího vychovatele:
- Filip Sedláček, DiS. – 3. Podcast
- Kvalifikační předpoklady pro práci vychovatele
- Pracovní doba vychovatele
- Nepřímá práce
- Zařazení do platové třídy
- Kroužky v úvazku vychovatele školní družiny
- Suplování a suplovací pohotovost
- Přímá práce během prázdnin
- Čerpání dovolené
- Tvorba povinné dokumentace
Vztahy mezi vychovateli a s vedením školy:
- Mgr. Tomáš Marek, DiS. – 2. Podcast
- Hospitace ve školní družině
- Úvod do efektivní týmové spolupráce
- Podpora kolegiálních vztahů
- Komunikace
- Desatero efektivní týmové spolupráce ve školní družině
- Vedoucí vychovatel jako aktivní součást vedení školy
- Konflikt na pracovišti
Papírování – dokumentace:
- Přihláška do školní družiny
- Počet účastníků zapsaných v oddělení školní družiny
- Jak vyplňovat třídní knihu
- Snížení úplaty při přerušení provozu
- Kalkulátor poměrného snížení úplaty za ŠD
- Jak na ŠVP ŠD
- ČŠI ve školní družině: Inspekce, nebo invaze?
- Archivace dokumentace
- Školní klub
- Revize RVP aneb informatika ve školní družině
- Výkaz Z2-01 O školní družině
Sprosté slovo „PHmax“
Organizace provozu ŠD
- Vladislava Lukešová – 1. Podcast
- První týden školy v životě vedoucího vychovatele
- První pololetí ve školní družině
- Kritéria přijímání žáků do školní družiny
- Rozsah a forma řízené činnosti
- Správný postup při předávání žáků
- Časy pro vyzvedávání a samostatné odchody
- Asistent pedagoga ve školní družině
- Zajištění dohledu nad žáky, kteří nemohou na vycházku
- Financování nákupu materiálů a vybavení
Problémy s účastníky a rodiči:
- Aby nám spolu ve družině bylo dobře: Pravidla
- Agresivní dítě ve školní družině
- Patří mobilní telefon do družiny?
- Odpovědnost za škody způsobené účastníkem
- Poznámky a kázeňská opatření
- Pozdní odchody účastníků
- Jednání s rodiči
- Vyloučení účastníka ze školní družiny
- Bezpečnost žáků a odpovědnost v ŠD
Účastníci se speciálními potřebami:
- Jak pracovat s náročnými situacemi při výchově dětí: Obtížný žák a co je vlastně (na) obtíž?
- ADHD
- ADHD – část první
- ADHD – část druhá
- Syndrom CAN
- Sebepoškozování
- Obtíže spojené s jídlem
- Úzkostné a depresivní stavy
- Sociálně vyloučení
- Účastník se zdravotním postižením
Sebepéče, wellbeing a seberozvoj:
- Ing. Jaroslav Jirásko, MBA – 4. Podcast
- Osobnost vychovatele a strategie zvládání nároků jeho práce
- Léto pedagogického pracovníka
- Supervize a intervize
- Stres jako součást profese vychovatele
- Online nástroje k efektivní práci a spolupráci
- Time management jako pomocník vychovatele
Jak správně „dělat“ družinu
- Bc. Lucie Bohatá, DiS. – 5. Podcast
- Projektová metoda ve školní družině – 1. část
- Projektová metoda ve školní družině – 2. část
- Projektová metoda ve školní družině – 3. část
- Seznamovací hry k začátku školního roku
- Implementace moderních technologií do činností ve školní družině
- Tradiční řemesla ve školní družině – 1. část
- Tradiční řemesla ve školní družině – 2. část
- Tradiční řemesla ve školní družině – 3. část
- Tradiční řemesla ve školní družině – 4. část
- Tradiční řemesla ve školní družině – 5. část
- Práce s přírodními materiály – výroba dřevěných korálů
- Stolní společenské hry nejen do družiny
- Inspirace na tvoření
- Dramatická výchova