
Proměňte svou třídu v rozkvetlou zahradu a udělejte si radost veselým květinovým tvořením! Přinášíme vám další dávku inspirace na hravé a barevné výtvory, které potěší oko i duši.
Cíle:
- rozvoj tvořivosti (tvořivého myšlení, řešení problémů, tvořivého sebevyjádření)
- rozvoj pohybových schopností a zdokonalování dovedností v oblasti hrubé i jemné motoriky (koordinace a rozsahu pohybu, dýchání, koordinace ruky a oka apod.), ovládání pohybového aparátu a tělesných funkcí
Očekávané výstupy:
- záměrně se soustředit na činnost a udržet pozornost
- ovládat koordinaci ruky a oka, zvládat jemnou motoriku (zacházet s předměty denní potřeby, s drobnými pomůckami, s nástroji, náčiním a materiálem, zacházet s grafickým a výtvarným materiálem, např. s tužkami, barvami, nůžkami, papírem, modelovací hmotou, zacházet s jednoduchými hudebními nástroji apod.)
Zahrádka
Pomůcky: nanukové tyčky, temperové barvy, štětec, kelímek s vodou, čtvrtky, nůžky, voskovky, vodové barvy, zelený provázek, tavná pistole.
Postup:
Nanuková dřívka si pomalujeme na zeleno a necháme zaschnout. Na bílou čtvrtku si voskovkou nakreslíme barevné květy a vodovými barvami přemalujeme, potom květy vystřihneme. Nanuková dřívka spojíme tavnou pistolí tak, aby nám vznikl čtverec. Zeleným provázkem omotáme čtverec a na provázek tavnou pistolí připevníme vystřižené květy.






Tulipány dvakrát jinak
Varianta první:
Pomůcky: čtvrtka, nůžky, černá fixa, barevné papíry, lepidlo
Postup :
Z barevných papírů si nastříháme proužky a následně kostičky. Zelené na stonek a listy, hnědé na zem, červené-růžové-žluté na květ. Na bílou čtvrtku nakreslíme (pro menší děti) tulipán, větší děti si zkusí nakreslit tulipán sami. Do něj pak vlepujeme barevné kostičky papíru.
Varianta druhá:
Pomůcky: voskovky, čtvrtka, vodové barvy, štětec, kelímek s vodou
Postup: Na bílou čtvrtku nakreslíme podle vzoru tulipán, čtvrtku zvolíme dostatečně velkou. Děti se snaží střídat barvy. Po nakreslení obrysu voskovkami, přemalujeme vodovými barvami.

