Očekávané výstupy:
- ovládat koordinaci ruky a oka, zvládat jemnou motoriku (zacházet s předměty denní potřeby, s drobnými pomůckami, s nástroji, náčiním a materiálem, zacházet s grafickým a výtvarným materiálem, např. s tužkami, barvami, nůžkami, papírem, modelovací hmotou, zacházet s jednoduchými hudebními nástroji apod.)
- záměrně se soustředit na činnost a udržet pozornost
Cíle:
- rozvoj pohybových schopností a zdokonalování dovedností v oblasti hrubé i jemné motoriky (koordinace a rozsahu pohybu, dýchání, koordinace ruky a oka apod.), ovládání pohybového aparátu a tělesných funkcí
- rozvoj tvořivosti (tvořivého myšlení, řešení problémů, tvořivého sebevyjádření)
Víly
Pomůcky: karton nebo velké čtvrtky, lepidlo, nůžky, fixy, nasbírané barevné listy
Postup: Na karton si děti nakreslí víly nebo lesní skřítky. Pokud jsou děti menší předkreslíme jim je. Na zem položíme pomůcky – nasbírané barevné listy, lepidla, nůžky a děti začínají tvořit. Fantazii se meze nekladou, mohou použít celé listy nebo si z nich vystřihnout různé tvary.
Koruna
Pomůcky: nůžky, čtvrtka, tužka, sešívačka, listy
Postup: Ze čtvrtky si naměříme a vystřihneme dva stejně široké pruhy, které sešívačkou spojíme tak, aby nám vznikl kruh. Kruh by měl mít průměr, aby se vešel na hlavu dítěte. Na kruh přikládáme listy, které pomocí sešívačky secvakneme. Pokud jsou děti menší použijeme tekuté lepidlo Herkules a štětce. Děti si barevné listy lepí na svůj kruh.
Obrys listu
Pomůcky: čtvrtka, tekuté lepidlo Herkules, barevné fixy, barevné papíry
Postup: Na čtvrtku si děti nalepí jeden barevný list, čím menší, tím je to v tomto případě lepší. Fixami obkreslují tvar listu, střídají barvy a pokračují až na konec papíru. Z barevného papíru si vystřihneme dva tenké proužky cca 5 cm široké a přilepíme je na horní a spodní okraj. Barevnost fixek a barevného papíru si zvolíme do podzimních barev a podle barevnosti listu.