Na zahájení školního roku, kdy se většinou seznamujeme s novými kamarády a představujeme se navzájem, je tato výtvarná činnost skvělá. Potřebujeme k ní prostor, pár pomůcek a své tělo. Děti určitě ocení netradiční kreslení a to na zemi:) Potřebujeme k ní prostor, pár pomůcek a své tělo. Děti určitě ocení netradiční kreslení a to na zemi:)
Cíle
- uvědomění si vlastního těla
- seznamování s pravidly chování ve vztahu k druhému
- rozvoj v oblasti jemné motoriky
Výstupy
- pojmenovat části těla, některé orgány, znát jejich funkce, mít povědomí o těle
- koordinovat lokomoci, další polohy a pohyby těla
- dodržovat dohodnutá a pochopená pravidla vzájemného soužití
Motivace
- otevřená diskuze na téma: „Lidé jsou stejní, ale přece jiní” (popis lidského těla, vztahy mezi sebou, pravidla)
- lokomoční karty – pochopíme, jak můžeme ohýbat své tělo
- hra – jeden uprostřed kruhu zvolí jednoduchý pohyb, ostatní opakují
Pomůcky
- velká role (tuba) papíru
- tužky/pastelky
- tuš
- špejle
- lepící páska
- houbičky
- temperové barvy
- nůžky
Postup výtvarné činnosti
Na zem lepící páskou připevníme velký arch papíru (pokud nemáme, spojíme velké čtvrtky k sobě). Děti vytvoří dvojice, které se navzájem obkreslí na papír tužkou nebo pastelkou. Necháme děti vyzkoušet a vybrat si různé polohy. Na řadu přijde tuš a špejle, kdy tužku/pastelku pomalu obtahují tuší. Nesmí zapomenout napsat své jméno:) Když mají hotový obrys a nakreslený obličej, pomocí houbiček a různých barev si vlastní tělo vybarví a následně vystřihnou. Součástí sebehodnocení a reflexe může být věšení na nástěnku společně s dětmi.